تبلیغات زیرپوستی مایکروسافت در منوی استارت ویندوز ۱۱ 

بر خلاف ادعای مایکروسافت مبنی بر توقف تبلیغات، اما شواهد نشان می‌دهد این شرکت به صورت نامحسوس اقدام به تبلیغات در منوی استارت ویندوز ۱۱ در بروزسانی جدید آن کرده است. 

آخرین به روز رسانی ویندوز ۱۱ مایکروسافت که چند روز پیش منتشر شد، چند اشکال کوچک و رفع سازگاری و همچنین نوار وظیفه سبک‌تر را ارائه می‌دهد و یک جزئیات کوچک اضافی. تعداد کمی از کاربران ویندوز ۱۱ اکنون با کلیک بر روی منوی استارت ویندوز، «اعلان‌هایی» را مشاهده می‌کنند که آن‌ها را تشویق می‌کند از دیگر محصولات مایکروسافت استفاده کنند. بسیاری از کاربران ویندوز در حال حاضر این تغییر را به عنوان راه دیگری که مایکروسافت در تلاش است تا تبلیغات بومی بیشتری را به سیستم عامل خود وارد کند، محکوم می‌کنند.

وقتی کاربران روی دکمه ویندوز روی دسکتاپ کلیک می‌کننذ، از آن‌ها خواسته می‌شود به عنوان مثال «از فایل‌های خود پشتیبان‌گیری کنید»، این پیام‌ها قطعا به‌عنوان نوعی تبلیغ ظاهر می‌شوند. با کلیک بر روی دکمه «شروع پشتیبان‌گیری» OneDrive باز می‌شود و کاربران را ترغیب می‌کند تا در سرویس پشتیبان‌گیری ابری مایکروسافت ثبت‌نام کنند (شما ۵ گیگابایت داده OneDrive را به صورت رایگان دریافت می‌کنید، اما این برای یک نسخه پشتیبان کامل کافی نیست). مایکروسافت یک اسکرین شات کوچک از ظاهر تبلیغات به اشتراک گذاشته که متن آن مستقیما بالای گزینه‌های خروج از سیستم و تنظیمات حساب کاربر ظاهر می‌شود.

طبق وبلاگ فناوری Neowin، کاربران بتا می‌توانند با رفتن به تنظیمات، شخصی‌سازی، ستاره و سپس کلیک کردن روی «نمایش اعلان‌های مربوط به حساب کاربری گاهی اوقات در شروع»، تبلیغات را غیرفعال کنند. با توجه به یادداشت‌های انتشار پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ مایکروسافت، اعلان‌ها فقط برای مخاطبان کوچکی ارسال می‌شوند، اما «در ماه‌های آینده به‌طور گسترده‌تری منتشر خواهند شد». این شرکت به دنبال بازخورد از تعداد معدودی است که این پاپ آپ‌ها را در نوار وظیفه خود می‌بینند.

این آگهی‌ها مدت‌هاست که منتشر شده‌اند. این اسکرین‌شات‌ها همچنین نشان می‌دهند که مایکروسافت تبلیغاتی را برای کاربران در نظر گرفته است تا در اینجا نیز برای یک حساب کاربری مایکروسافت ثبت نام کنند.

همانطور که BleepingComputer ماه گذشته اشاره کرد، مایکروسافت مدتهاست سعی کرده محصولاتی مانند مرورگر Edge خود را مستقیما در منوی استارت ویندوز ۱۰ و File Explorer تبلیغ کند.

علی‌رغم برخی به‌روزرسانی‌هایی که بهبود‌های واضحی را برای سیستم‌عامل ارائه می‌دهند، مانند برگه‌ها در File Explorer و یک ویرایشگر ویدیوی بومی، مایکروسافت سعی کرده است مجموعه نرم‌افزاری خود را در جلو و مرکز سیستم عامل خود قرار دهد. در ماه فوریه، این شرکت هوش مصنوعی Bing خود را مستقیما در نوار وظیفه ویندوز ۱۱ قرار داد. این سیستم عامل همچنین یک واترمارک آزاردهنده را روی هر رایانه‌ای که الزامات رسمی آن را برآورده نمی‌کند، اضافه کرده است.

بهترین کاری که مایکروسافت در این مرحله می‌تواند انجام دهد این است که فقط به مشتریانش احترام بگذارد که از سرویسی استفاده کنند که ارزش استفاده را داشته باشد. با توجه به اینکه ویندوز ۱۲ هنوز در افق است، ما از دیدن آینده‌ای که در آن ویندوز کاربران را با تبلیغات خدماتی که قصد استفاده از آن‌ها را ندارند، بمباران می‌کند، متنفریم. واقعا مایه شرمساری خواهد بود که مایکروسافت در سال ۲۰۲۴ خط انتظار برای هر نسخه دیگر سیستم عامل خود را بشکند.

منبع: gizmodo

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار